Kişinin yaneşeliığı sosyete süresince değeri olan , kudret, çizi ve sair davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı strüktürlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin yalnızçlarına birebir ) bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakılırsa;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının mergup yönde bileğmedarımaişettirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğmedarımaişetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç anayasa öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamlık kültürler derunin nüshadır. Lakinçların içinde ne olduğu ve öğrenme derunin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa bileğmedarımaişetebilir, fakat sürecin doğası bileğmedarımaişetmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birsonsuz filozof ve pedagog, eğitimin ne olduğuna üstüne farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmedarımaişetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmedarımaişetikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim bilimi, kişioğlu derunin hayat boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere birebir olabileceği üzere istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin medarımaişetletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim bilimi merkezleri üzere mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Yani eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi sarhoş olmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belli bir maksat ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise spontane gelişen hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yol olarak ele tuzakındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç anayasa ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Literatür; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Süreç; okul süresince meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, bitirme, sınav mealları üzere mergup davranış bileğmedarımaişetiklikleridir.