Logo nedir? Söz mealı olarak töz hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak alışverişletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda söz mealının dışında, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan can veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öbür taraftan logo dizayn çkırmızıışmasını yapacak can veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çkırmızıışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş meydanı ile faaliyette kâin şirketler yürekin henüz çok tercih edilebilir. Tenha bir sektörde canlılık gösteren alışverişletmelerin çoğunlukla logoları sektörü temaşa eder. Ama yekten okkalı sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler yürekin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan harbiden marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çkırmızıışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir çehrete tanılamanmasını sağlayıcı alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, kolaylık anlaşılır, kanalırlanması kolaylık, olabilir evetğunca az adetda renkten oluşmalıdır. Her çmüsavi baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok şanlı ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya şanlı mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine oranlı olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıdizi lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin birlikte dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da şirket yürekin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu vukuf çok önemlidir.