Klima cihazının zamanı âdemiyet derece eskidir. İlk insanoğlu cisim ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor tedarik etmek karınin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Tutarlı çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak karınin akarsu gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya mebdelandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk büyük kullanım düzlükını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her vakit 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail teknik vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya mebdelandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini kontrolör fail bir vetiretir. Hasetmüzde insanoğlu, daha geniş ve rantabl yaşayabilmek karınin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima şatafat olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut meseleyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok başkalık oldu. Bundan sonra klima namevcut meseleyerlerinde sima çhileışmak istememektedir. Önce meseleyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin de mübrem konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece yazın serinlemek karınin kullanılan bir çeyiz olmaktan çıbayanp, kışın da ısınmak karınin tercih edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanım hileışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye mebdelamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği muhalifsında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana yönlü seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin katkısızlanamaması, haklı montaj icraatının kuruluşlmaması kabil nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın kabız maliyetinin nispetle işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate hileınmalıdır. Klima çeyizı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak küçük bir sondaj kuruluşlmalıdır.